Procedura zapisu i udziału w terapii pedagogicznej
Rok szkolny 2025/2026
TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. I – III
- Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla uczniów z ryzykiem specyficznych trudności w uczeniu się po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
- Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
- Proces rekrutacyjny rozpoczyna się 25.08.2025 r. o godz. 8:00 poprzez wypełnienie ankiety FORMS udostępnionej na stronie Poradni (zakładka Aktualności). Po wypełnieniu ankiety rodzic zostanie poinformowany telefonicznie przez pedagoga o terminie spotkania wstępnego, który nie jest równoznaczny z zapisem na zajęcia.
- Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza. Termin zajęć zostanie ustalony dopiero po zakończeniu wszystkich spotkań wstępnych.
- Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia).
- Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć.
- Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
- Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
- Rodzice/prawni opiekunowie dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej proszeni są o ich przyprowadzanie i odbieranie z zajęć lub upoważnienie pisemne w tym celu innych osób.
TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. IV – V
- Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
- Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
- Zapisy telefonicznie przez sekretariat – tel. 22 810 20 29 od dnia 02.09.2025 r.
- Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza.
- Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia, przynosi zeszyt, przybory do pisania itd.).
- Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
- Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
- Dzieci starsze, na pisemny wniosek rodziców/prawnych opiekunów mogą same przychodzić i opuszczać Poradnię po zajęciach.
TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. VI – VIII
- Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla dzieci posiadających opinię o specyficznych trudnościach szkolnych wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
- Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
- Proces rekrutacyjny rozpoczyna się 15.09.2025 r. od godz. 8:00 poprzez wypełnienie ankiety FORMS udostępnionej na stronie Poradni (zakładka Aktualności). Po wypełnieniu ankiety rodzic zostanie poinformowany telefonicznie o terminie spotkania wstępnego, który nie jest równoznaczny z zapisem na zajęcia.
- Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza. Termin zajęć zostanie ustalony dopiero po zakończeniu wszystkich spotkań wstępnych.
- Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia).
- Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć.
- Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
- Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
TERAPIA PEDAGOGICZNA Z MATEMATYKI KL. „0” – IV
1. Na terapię pedagogiczną z matematyki przyjmowani są uczniowie z rejonu PPP Nr 4 po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej ze wskazaniem do uczestnictwa w zajęciach.
2. Zajęcia terapii pedagogicznej z matematyki obejmują dzieci uczęszczające do klas „0” – IV szkoły podstawowej.
3. Proces rekrutacyjny rozpoczyna się 04.09.2025 r. o godz. 8:00 poprzez wypełnienie ankiety FORMS udostępnionej na stronie Poradni (zakładka Aktualności). Po wypełnieniu ankiety rodzic zostanie poinformowany telefonicznie przez pedagoga o terminie spotkania wstępnego, który nie jest równoznaczny z zapisem na zajęcia.
4. Po pierwszym spotkaniu terapeuta zadecyduje o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza.
5. Informację o terminie rozpoczęcia zajęć terapii pedagogicznej przekazuje pedagog, u którego dziecko będzie realizować terapię.
6. Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć.
7. Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia).
8. Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
9. Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
10. Rodzice/prawni opiekunowie dzieci z klas 0-4 szkoły podstawowej proszeni są o ich przyprowadzanie i odbieranie z zajęć lub upoważnienie pisemne w tym celu innych osób.