Procedura zapisu i udziału w terapii pedagogicznej

Rok szkolny 2025/2026

TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. I – III

  1. Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla uczniów z ryzykiem specyficznych trudności w uczeniu się po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
  2. Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
  3. Proces rekrutacyjny rozpoczyna się 25.08.2025 r. o godz. 8:00 poprzez wypełnienie ankiety FORMS udostępnionej na stronie Poradni (zakładka Aktualności). Po wypełnieniu ankiety rodzic zostanie poinformowany telefonicznie przez pedagoga o terminie spotkania wstępnego, który nie jest równoznaczny z zapisem na zajęcia.
  4. Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza. Termin zajęć zostanie ustalony  dopiero po zakończeniu wszystkich spotkań wstępnych.
  5. Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia).
  6. Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć.
  7. Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
  8. Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
  9. Rodzice/prawni opiekunowie dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej proszeni są o ich przyprowadzanie i odbieranie z zajęć  lub upoważnienie pisemne w tym celu innych osób.

TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. IV – V

  1. Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
  2. Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
  3. Zapisy telefonicznie przez sekretariat – tel. 22 810 20 29 od dnia 02.09.2025 r.
  4. Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza.
  5. Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia, przynosi zeszyt, przybory do pisania itd.).
  6. Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
  7. Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
  8. Dzieci starsze, na pisemny wniosek rodziców/prawnych opiekunów mogą same przychodzić i opuszczać Poradnię po zajęciach.

TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. VI – VIII

  1. Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla dzieci posiadających opinię o specyficznych trudnościach szkolnych wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
  2. Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
  3. Proces rekrutacyjny rozpoczyna się 15.09.2025 r. od godz. 8:00 poprzez wypełnienie ankiety FORMS udostępnionej na stronie Poradni (zakładka Aktualności). Po wypełnieniu ankiety rodzic zostanie poinformowany telefonicznie o terminie spotkania wstępnego, który nie jest równoznaczny z zapisem na zajęcia.
  4. Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza. Termin zajęć zostanie ustalony dopiero po zakończeniu wszystkich spotkań wstępnych.
  5. Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia).
  6. Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć.
  7. Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
  8. Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.

TERAPIA PEDAGOGICZNA Z MATEMATYKI KL. „0” – IV

1. Na terapię pedagogiczną z matematyki przyjmowani są uczniowie z rejonu PPP Nr 4 po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej ze wskazaniem do uczestnictwa w zajęciach.
2. Zajęcia terapii pedagogicznej z matematyki obejmują dzieci uczęszczające do klas „0” – IV szkoły podstawowej.
3. Proces rekrutacyjny rozpoczyna się 04.09.2025 r. o godz. 8:00 poprzez wypełnienie ankiety FORMS udostępnionej na stronie Poradni (zakładka Aktualności). Po wypełnieniu ankiety rodzic zostanie poinformowany telefonicznie przez pedagoga o terminie spotkania wstępnego, który nie jest równoznaczny z zapisem na zajęcia.
4. Po pierwszym spotkaniu terapeuta zadecyduje o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza.
5. Informację o terminie rozpoczęcia zajęć terapii pedagogicznej przekazuje pedagog, u którego dziecko będzie realizować terapię.
6. Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć.
7. Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia).
8. Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
9. Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
10. Rodzice/prawni opiekunowie dzieci z klas 0-4 szkoły podstawowej proszeni są o ich przyprowadzanie i odbieranie z zajęć lub upoważnienie pisemne w tym celu innych osób.


Ostania aktualizacja: 25 sierpnia 2025 15:16