Praktyki



Zasady odbywania praktyk

  1. Podstawowym celem praktyk studenckich jest poznanie pracy poradni p-p w aspekcie prawnym i praktycznym. Praktyka pozwala na poznanie roli poradni w systemie oświaty, celów, zadań oraz sposobów ich realizacji.

Studenci w trakcie praktyk:

  1. mają okazję do obserwowania zajęć terapeutycznych, profilaktycznych i psychoedukacyjnych,
  2. poznają zasady  przeprowadzania diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz podstawowe narzędzia diagnostyczne,
  3. zapoznają się z procedurami działania zespołu orzekającego oraz zasadami wydawania orzeczeń i opinii,
  4. uczestniczą w zajęciach Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz w terapii Integracji Sensorycznej.
  5. Dokumenty niezbędne do odbycia praktyki dostarczane przez studenta:
  6. Skierowanie/wniosek (oryginał) z imieniem i nazwiskiem, kierunkiem studiów i określonym czasem trwania praktyki w Poradni,
  7. Umowa -zlecenie
  8. Informacja, co ma być warunkiem zakończenia praktyki w PP-P i co ma być dokumentem podsumowującym jej odbycie :opinia, ocena opisowa, uwagi o cechach osobowych i predyspozycjach do wykonywania zawodu w przyszłości, itp.
  9. Oświadczenie studenta o zapoznaniu z procedurą RODO obowiązująca w PP-P

Dokumenty, które po zakończeniu praktyki zostają w PPP:

  • Skierowanie/wniosek
  • Umowa-zlecenie
  • Kopia opinii o przebiegu praktyk
  1. Koordynatora praktyk wyznacza dyrektor.
  1. Organizacja i przebieg praktyki:
  2. W okresie odbywania praktyki student zobowiązany jest do podporządkowania się ogólnym zasadom i regulaminom obowiązującym na terenie placówki oraz do przestrzegania RODO.
  3. Przed rozpoczęciem praktyk przydziela się studentowi opiekuna merytorycznego.
  4. Przed rozpoczęciem praktyki student zobowiązany jest do nawiązania kontaktu z wyznaczonym opiekunem celem ustalenia szczegółów organizacyjnych współpracy.
  5. Po uzgodnieniu z koordynatorem praktyk możliwy jest udział praktykanta w zajęciach prowadzonych przez innych pracowników poradni (za ich zgodą).
  6. Student przedstawia opiekunowi dziennik praktyk w celu potwierdzenia przez niego zgodności z prawdą wpisów w dzienniku (podpisem i pieczątką) oraz wystawienia opinii lub zaświadczenia zawierającego ocenę praktyki.
  7. Student zobowiązany jest do przekazania opiekunowi praktyk (w wersji papierowej lub droga mailową) protokołów z obserwowanych zajęć. Opiekun ma 5 dni roboczych na sprawdzenie i zaakceptowanie otrzymanych protokołów.
  8. Po zakończeniu praktyki opiekun merytoryczny wystawia studentowi zwięzłą opinię, która powinna być rzeczywistym odzwierciedleniem stosunku studenta do przydzielanych u zadań.
  9. Student po uzgodnieniu z opiekunem zobowiązany jest wykonać i przekazać na rzecz poradni co najmniej jedną pomoc dydaktyczną.
  • Sposób zaliczenia: zaliczenie bez oceny

Formy zaliczenia : realizacja zleconych praktykantowi zadań zapewniających uzyskanie efektów kształcenia określonych w programie

Kryteria oceny:

  1. Obecność.
  2. Punktualność.
  3. Poziom zaangażowania.
  4. Treść wykonanych zadań odpowiadająca efektom kształcenia określonym w programie praktyk.
  5. Ocena dokumentacji potwierdzającej odbycie praktyki i osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia.
  6. Stosunek praktykanta do zleconych zadań, obowiązujących zasad, pracowników poradni.

VI. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 przyjmuje na praktyki ograniczoną ilość studentów: w danym roku szkolnym łącznie nie więcej niż 6 osób. Kandydatów na praktyki zapraszamy na rozmowę po uprzednim uzgodnieniu terminu z koordynatorem praktyk.



Ostania aktualizacja: 19 września 2019 13:31