Procedura korzystania z zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju

ZASADY PRZYJMOWANIA DZIECI NA WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

  1. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizuje się dla dzieci, które posiadają Opinię o Potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
  2. Z zajęć zorganizowanych na podstawie opinii o potrzebie WWRD korzystają dzieci od urodzenia do ukończenia edukacji przedszkolnej.
  3. Zgłoszenia przyjmowane są na początku roku szkolnego (pierwszy tydzień września).
  4. Istnieje możliwość przyjęcia dziecka z listy rezerwowej w ciągu roku szkolnego w miarę wolnych miejsc.
  5. Pierwszeństwo mają dzieci:
  • kontynuujące terapię,
  • dzieci ze zdiagnozowanym autyzmem lub Zespołem Aspergera,
  • dzieci z rejonu działania Poradni.

ZASADY ORGANIZACJI ZAJĘĆ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

  • Zajęcia w ramach WWRD w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Nr 4 w Warszawie odbywają się w wymiarze 2 godzin zegarowych tygodniowo. Czas i forma zajęć jest dostosowana do stanu psychofizycznego dziecka i do jego potrzeb.
  • Zajęcia prowadzone są przez specjalistów według ustalonego wcześniej  harmonogramu.
  • Obecność rodzica/opiekuna prawnego na zajęciach jest wskazana, chyba że zostanie to ustalone inaczej.
  • Planowana nieobecność dziecka powinna być zgłaszana do sekretariatu poradni w możliwym jak najwcześniejszym terminie.
  • Spóźnienie się na zajęcia nie powoduje ich przedłużenia ani odrobienia w innym terminie.
  • Nie ma możliwości odrabiania zajęć terapeutycznych, które wypadają w dni wolne od pracy (święta), podczas urlopów  i zwolnień lekarskich terapeutów

Rodzice / opiekunowie zobowiązują się do:

  1. Systematycznego, punktualnego przyprowadzania dziecka na zajęcia specjalistyczne oraz terapeutyczne.
  2. Dostarczenia terapeucie wszelkich nowych dokumentów dotyczących stanu zdrowia dziecka, prowadzonych terapii mogących mieć jakikolwiek związek   z aktualną sytuacją dziecka.
  3. Współpracy ze specjalistami i stosowania się do zaleceń dotyczących pracy z dzieckiem w domu.
  4. Rodzice dbają o to, aby dziecko miało na zajęciach wygodny strój i obuwie na zmianę.
  5. Rodzice zobowiązują się do przyprowadzania na zajęcia dzieci zdrowych, w przeciwnym razie terapeuta ma prawo odmówić przyjęcia dziecka.
Ostania aktualizacja: 3 kwietnia 2020 19:41