Procedura zapisu i udziału w terapii pedagogicznej

Rok szkolny 2025/2026

TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. I – III

  1. Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla uczniów z ryzykiem specyficznych trudności w uczeniu się po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
  2. Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
  3. Proces rekrutacyjny rozpoczyna się 25.08.2025 r. o godz. 8:00 poprzez wypełnienie ankiety FORMS udostępnionej na stronie Poradni (zakładka Aktualności). Po wypełnieniu ankiety rodzic zostanie poinformowany telefonicznie przez pedagoga o terminie spotkania wstępnego, który nie jest równoznaczny z zapisem na zajęcia.
  4. Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza. Termin zajęć zostanie ustalony  dopiero po zakończeniu wszystkich spotkań wstępnych.
  5. Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia).
  6. Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć.
  7. Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
  8. Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
  9. Rodzice/prawni opiekunowie dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej proszeni są o ich przyprowadzanie i odbieranie z zajęć  lub upoważnienie pisemne w tym celu innych osób.

Rok szkolny 2024/2025

TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. 0-V
TERAPIA PEDAGOGICZNA Z MATEMATYKI KL. 0-IV

1. Zajęcia terapii pedagogicznej organizowane są dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
2. Na zajęcia terapii pedagogicznej przyjmowani są uczniowie szkół podstawowych z rejonu PPP Nr 4, mający konkretne zalecenie uczestniczenia w takich zajęciach od psychologa.
3. Zapisy telefonicznie – tel. 22 810 20 29 od dnia 3 września 2024 roku.
4. Po pierwszych zajęciach terapeuta decyduje (w porozumieniu z rodzicami) z jakiego rodzaju zajęć dziecko będzie mogło korzystać (indywidualne, grupowe) oraz z jaką częstotliwością powinny się one odbywać, uwzględniając głębokość zaburzeń, potrzeby terapeutyczne i możliwość ich realizacji w Poradni, a także dostępność terapii na terenie szkoły, do której uczęszcza.
5. Rodzice ucznia mają prawo do konsultacji ze specjalistą, mają też obowiązek systematycznego wspierania dziecka w realizacji otrzymanych wskazań (dziecko wykonuje zalecone ćwiczenia, przynosi zeszyt, przybory do pisania itd.).
6. Uczestnik zobowiązany jest do regularnego i punktualnego udziału w zajęciach, według wcześniej ustalonych terminów i godzin zajęć (nie ma możliwości przedłużania ani odpracowywania zajęć w innym terminie).
7. Poradnia będzie informowała rodzica, jeżeli zajęcia przeznaczone dla ucznia, nie będą się mogły odbyć.
8. Rodzice mają obowiązek wcześniejszego informowania poradni o nieobecności dziecka na zajęciach – 3 nieusprawiedliwione nieobecności będą oznaczały rezygnację z terapii i skreślenie dziecka z listy uczestników.
9. Rodzice/prawni opiekunowie dzieci z klas I-III szkoły podstawowej proszeni są o ich przyprowadzanie i odbieranie z zajęć  lub upoważnienie pisemne w tym celu innych osób.
10. Dzieci starsze, na pisemny wniosek rodziców/prawnych opiekunów mogą same przychodzić i opuszczać Poradnię po zajęciach.

TERAPIA PEDAGOGICZNA W ZAKRESIE CZYTANIA I PISANIA KL. VI-VIII

1. Na zajęcia terapii pedagogicznej dla klas VI-VIII przyjmowane są wyłącznie dzieci posiadające opinię o specyficznych trudnościach szkolnych wydaną przez poradnię psychologiczną.
2. Pierwszeństwo w przyjęciu na zajęcia mają uczniowie nie uczęszczający do tej pory na zajęcia terapeutyczne
3. Na zajęcia cotygodniowe zostaną zakwalifikowani jedynie uczniowie z głębokimi zaburzeniami dyslektycznymi; uczniowie z klas VI-VIII posiadający umiarkowane i lekkie deficyty dyslektyczne będą uczęszczali na zajęcia w trybie konsultacyjnym (raz w miesiącu)
4. Rodzice dzieci z kl. VI-VIII chcący zapisać swoje dziecko na zajęcia terapii pedagogicznej zobligowani są do wypełnienia ankiety od dnia 11 września 2024 r. na stronie ppp4.edu.pl.
Terapeuta pedagogiczny po przeanalizowaniu wszystkich wniosków zadecyduje o zakwalifikowaniu dziecka na zajęcia i zaproponuje rodzicom wolny termin.

Ostania aktualizacja: 29 lipca 2025 13:14