Procedura korzystania z zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju
ZASADY PRZYJMOWANIA DZIECI NA WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizuje się dla dzieci, które posiadają Opinię o Potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
- Z zajęć zorganizowanych na podstawie opinii o potrzebie WWRD korzystają dzieci od 2,5 r.ż. do ukończenia edukacji przedszkolnej.
- Zgłoszenia przyjmowane są od 28 sierpnia 2025 r. od godz. 8:00 do 31 sierpnia godz. 20:00 poprzez wypełnienie formularza internetowego dostępnego w zakładce Aktualności.
- Istnieje możliwość przyjęcia dziecka z listy rezerwowej w ciągu roku szkolnego w miarę wolnych miejsc.
- Pierwszeństwo mają dzieci:
- kontynuujące terapię,
- dzieci ze zdiagnozowanym Autyzmem lub Zespołem Aspergera,
- dzieci z rejonu działania Poradni.
UWAGA! OD ROKU SZKOLNEGO 2025/2026 ZAJĘCIA WWRD BĘDĄ ODBYWAŁY SIĘ
W FILII PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 4
UL. LIZBOŃSKA 5, WARSZAWA
ZASADY ORGANIZACJI ZAJĘĆ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA
W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- Zajęcia w ramach WWRD w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Nr 4 w Warszawie odbywają się w wymiarze do 2 godzin zegarowych tygodniowo. Czas i forma zajęć jest dostosowana do stanu psychofizycznego dziecka i do jego potrzeb.
- Zajęcia prowadzone są przez specjalistów według ustalonego wcześniej harmonogramu.
- Obecność rodzica/opiekuna prawnego na zajęciach jest wskazana, chyba że zostanie to ustalone inaczej.
- Planowana nieobecność dziecka powinna być zgłaszana do sekretariatu poradni w możliwym jak najwcześniejszym terminie.
- Spóźnienie się na zajęcia nie powoduje ich przedłużenia ani odrobienia w innym terminie.
- Nie ma możliwości odrabiania zajęć terapeutycznych, które wypadają w dni wolne od pracy (święta), podczas urlopów i zwolnień lekarskich terapeutów
Rodzice/opiekunowie zobowiązują się do:
- Systematycznego, punktualnego przyprowadzania dziecka na zajęcia specjalistyczne oraz terapeutyczne.
- Dostarczenia terapeucie wszelkich nowych dokumentów dotyczących stanu zdrowia dziecka, prowadzonych terapii mogących mieć jakikolwiek związek z aktualną sytuacją dziecka.
- Współpracy ze specjalistami i stosowania się do zaleceń dotyczących pracy z dzieckiem w domu.
- Rodzice dbają o to, aby dziecko miało na zajęciach wygodny strój i obuwie na zmianę.
- Rodzice zobowiązują się do przyprowadzania na zajęcia dzieci zdrowych, w przeciwnym razie terapeuta ma prawo odmówić przyjęcia dziecka.